7 maj 2010

Sååå glad...


I dag kom ett samtal som förgyller min och Robert dag mer än....ja..jag vet inte vad.
En vän till oss...Danne har en egen grävmaskinsfirma och för ett tag sedan så frågade jag faktiskt Danne om han kanske kunde ha något jobb till Robban.
I dag kom samtalet...Danne har något på gång och Robban får gärna jobba hos honom.
Jag blev hur glad som helst och Robban ännu gladare när han fick nyheten.
Han vill verkligen han ett kroppsarbete (vilket förvånar hans mamma lite) han ser fram emot att få vara Dannes slav ;)

Detta motiverar honom ännu mer till att göra en uppkörning igen.

Jag är så glad för hans skull och jag är så tacksam för att Danne erbjuder Robban chansen.


Annars så flyter dagarna på, helgen är ledig och vad jag har förstått så ska det bli skitväder...blir väl till att greja inne istället.

*****

Det är även i dag en lite tråkigare dag.
Det är fem år sedan Matildas pappa Christer gick bort...tiden går så oerhört fort.
Vi ska till kyrkogården för att tända ljus senare...i minneslunden.
Du är en saknad pappa...

*****


Jag önskar Alla en underbar helg och att ni är rädda om Er därute i den stora, vida, blåsiga och lite kyliga världen.


Kram