18 maj 2010

Hm..netikett.


Jag måste bara få ur mig...för jag blir faktiskt sårad.
facebook har jag lagt in bilden här ovan som är från min första skoldag 1975.
Jag minns att jag var så stolt över min nya fina röda skolväska...hihi!
Inte illa att komma ihåg det...eller?
I vilket fall som helst så var det en gammal klasskompis som undrade om det kunde vara hon i bakgrunden, i jeanskjolen.
Inte omöjligt skrev jag till svar...men eftersom jag inte har en susning om hur hon såg ut första skoldagen så tänkte jag inte mer på det...TILLS... ovanstående bild dök upp bland hennes foton på fb i ett album kallat "Jag".
Hon har inte taggat sig på min bild vilket hade varit det lättaste sättet att få in bilden hos sina foton utan hon har utan att fråga kopierat bilden och lagt in den hos sig.
Här kommer netiketten in...och allmänt hyfs/folkvett.
För jag tycker faktiskt att man ska fråga först om det är okej att kopiera en bild av någon annan/från någon annans foton.
Visst...det är internet och man får räkna med att ens bilder används både här o där. MEN!!! När någon man känner bara helt sonika kopierar utan att fråga då tycker jag att det är jävligt dålig stil faktiskt.
När jag dessutom lite fint skickade ett meddelande om att hon kunde fråga så fick jag ett tjurigt meddelande tillbaka om att jag var som jag var i skolan...Öööö...vad?
Sååå...nu har jag fått ur mig lite och ni som känner mig vet att jag inte är en grinig "kärring".
Nu önskar jag Alla en bra fortsättning på den här tisdagen och... Var rädda om Er därute.
Kram