23 maj 2010

Helg, god mat, trevligt sällskap och lite annat...

Så var den här helgen till ända...okej...inte riktigt kanske eftersom Lovisa har studiedag i morgon och jag är ledig.
Här har iallafall jobbats på ganska bra i helgen!
Det har klyvts ved, hämtats skifferplattor, sågat skivor till växthuset, sågat mer att klyva, städats, skalat massor av potatis, städat undan och hängt upp hängmattan i växthuset, gräsmattan har klippts för andra gången denna veckan, fågelbad skurat och testats.
Grillat med goda vänner...Tack för att ni kom...alltid lika trevligt!

Mycket mat blev det...hasselbackspotatis och lite blandat att grilla.


Måste passa på att tacka UllaBritt o Jan som för en dryg vecka sedan körde upp delar av möblerna till växthuset...TACK!

Robert ska på en anställningsintervju dessutom...lite oväntat men bättre att gå och få en erfarenhet än inte. H&M är det som vill träffa honom.
Annars så har han ju faktiskt jobb snart.
Körkortet är på G igen...
Själv har jag varit ledig läääänge då jag tog ut lite flex/komp...skulle har börjat jobba i natt men fick ett oväntat byte så nu blev jag ledig till onsdag. Lite sådär eftersom jag då istället får jobba onsd, tors, fred & lördag. Men...va fasen bättre att vara riktigt ledig sammanhängande.

Snart är det dessutom dags för semester...inte många jobbnätter kvar! Så skönt!!!
Jag är lite off annars just nu. Känner en saknad av hav, avkoppling och att få fly lite hemifrån...det tar mer på krafterna numera än det har gjort innan. Kanske är det så att jag faktiskt börjar bli för gammal för att åter hålla på och få ordning på ett hus till?????

Lite svammel!
Nu önskar jag Alla en skön söndagskväll och att Ni så klart är rädda om Er.
Kram