2 oktober 2010

Lördagsmorgon...

Den vackra kransen som jag har som bild här på bloggen gjorde Matilda häromdagen...den är jättevacker och pryder vårt växthus. Tack gumman!
Det är en sådan där underbar morgon...ingen är vaken, solen strålar, gräset är alldeles fuktigt och det luktar höst ute.
Jag gillar höst...i vanliga fall men just nu känns det inte helt okej...jag hade velat ha lite mer sommar känner jag. Haft lite mer värme, sol och lediga dagar!!!
Mmm...jag vet att jag inte ska gnälla för jag har varit ledig större delen av sommaren och vi avslutade med en underbar vecka på Cypern...men jag vill ha mer!
Jag har ett behov som inte verkar vara stillat...vet inte vad men det har med sommar att göra.
Jaja...inte mycket att göra åt...bara att se framåt mot nästa vår...sommar!
Annars lunkar allt på här i lagom takt, vi jobbar eller så är det skola som gäller.
Matilda har fått de olika förslagen som hon ska välja mellan inför sitt yrkesbevis. Kul och jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst!
Robert jobbar på och det verkar inte vara brist på jobb för dem heller....bara att hålla tummarna för att vädret håller sig på sitt bästa humör så de kan jobba länge i höst.
Vi har ju fått taket omlagt här men tyvärr så lyser plåtslagaren med sin frånvaro så...ställningen står kvar utanför.
Taket blev iallafall otroligt fint så nu längtar vi verkligen tills nästa år när vi kan göra fasaden fin också.
Ja...detta ar väl lite av vad som händer här i Kinnarumma...
Ha det gott alla därute i den stora vida världen och var rädda om Er.
Kram