10 mars 2009

Halsont, första stegen och bakmaskin...

Vaknade strax innan åtta och kunde knappt svälja *suck* jag som trodde det var på väg bort.
Nu sitter jag här och pimplar hett kaffe för att förhoppningsvis mota olle i grind lite.
Det är tråkigt att må så där halvdant, att ena minuten känna sig nästan fullt frisk & sedan i nästa känna som att det vore bättre att ligga i sängen.
Jaja.. bara att bita ihop och vänta ut skiten.
Här är lugnt, barnen har studiedag så ingen är vaken.. haha.
De sover så sött i sina sängar =)
Ute försöker solen tränga igenom molntäcket..det går inget vidare måste jag säga..men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.
I soffan ligger Flipp..han har rullat ihop sig så han liknar mest en svart-vit kanelbulle...hihi.
De andra två monstren är ute..de jagar nog tjejkatter tror jag =)
I går fick vi reda på att Wilda.. Evelinas & Daniels lilla tös har börjat ta sina första steg =) underbara lilla busfrö...i lagom tid innan sin 1-årsdag.
Wilda & moster Matilda på julafton 2008

Tänk vad tiden går....

Nu till ett helt annat ämne.. jag funderar på att köpa en bakmaskin =) Vi är alla sååå trötta på köpebröd och för några dagar sedan bakade jag bröd..haha.. för första gången på säkert 10 år.

Brödet var iallafall väldigt uppskattat här hemma och det efterfrågades mer hembakat bröd =) Nu måste jag ju erkänna att sååå kul tycker jag inte det är att baka att jag har lust att stå här och baka bröd i tid & otid..så då kom jag fram till att en bakmaskin kanske skulle vara perfekt för vår familj.

Det innebär ju faktiskt att alla kan baka bröd och inte bara lilla mamma..haha Jag försöker spana runt i bekantskapskretsen först..tänkte att vi kanske kunde låna en för att testa innan vi köper..så är det någon som har en i gömmorna så är jag mycket intresserad..kanske vill du dessutom sälja den för en billig peng :) istället för att den står i ett skåp till ingen nytta.

Så.. det var dagens funderingar så här långt.Ååå.. då har dagen bara börjat.

Hoppas ni Alla får en underbar dag och... var rädda om Er.

Kram