6 mars 2009

Sömnbrist, halsont och loppisfynd

Tack Lars för en trevlig kväll i går!!! Din tur nästa gång ;-)

I onsdags var jag & Lovisa på några loppisar =) vi fick faktiskt med oss lite hem och gjorde inte åt många kronor..en vit lite större skål på fot i pressglas, några små vita kannor och en tulpanvas.

Tulpanvasen är en mindre modell av en som jag redan har..så det var lite extra kul faktiskt.







Jag borde egentligen sova nu eftersom jag ska jobba hela helgen..men *suck*
vaknade redan vid åtta-tiden av att det gjorde ont i halsen =(

Hoppas att det är övergående för jag har INGEN lust att vara sjuk igen.


Jag måste passa på att tipsa om doftvaxkakor som bla finns på ICA MAXI att köpa..man slipper kladdet med doftolja & vatten som ska hällas i lampan.

Kakorna smälter ner och avger en underbar doft, efterhand så finns ingen doft kvar men en stelnad kaka som man bara tar bort.


Iallafall så är det nu då fredag och för många innebär det ledighet..hoppas verkligen att vädret också tänker på det..för just nu är det mulet, tråkigt och inte alls inspirerande ute..vill ju ha sol och varma vindar...trots att vi bara är i början på mars.


I går satt jag lite och rensade bland mina bilder


jag längtar såå till att man kan sitta ute på kvällen, smutta på ett glas rött eller varför inte ett dopp i det blå och en skön strandpromenad....



Förra sommaren provade jag på att göra syrensaft och det kan jag lova att jag kommer göra i år också..den var supergod och hade en underbar färg.



Jaja.. var sak har ju sin tid och charm så det är bara att njuta av att det iallafall ljusnar tidigare och att vi faktiskt är på väg mot tussilago & vitsippstider..björkar med musöron och alla fåglars kvittrande.

Nu ska jag försöka njuta en stund i soffan innan jag ska köra Robert till skolan.. *mutter* det går nämligen inga bussar lagom innan han börjar klockan 12.oo.

Ha en underbar fredag Alla och.. Var rädda om Er.

Kram