20 maj 2009

Gårdagens bravader...

I går var det tisdag och jag var väldigt uttråkad av att sitta hemma.. utan bil och världens sämsta bussförbindelser fick mig att besluta om att det ju faktiskt går att gå till stan!!!
Sagt o gjort så fixade jag iordning mig och låste dörren för att gå till stan, klockan var drygt 10.00 och sex kilometer borde inte ta mer än ca 30 minuter..eller hur? Haha.. när 20 minuter hade gått så hade jag kanske kommit 200 meter.. grannar som var hemma var största anledningen till att det tog tid.
Alltid trevligt att att prata med grannar =)
I vilket fall som helst så fick jag faktiskt skjuts till stan!!! Lovisas kompis mamma dök upp så lämpligt och hon var så klart på väg till stan.
När jag väl anlände till Knalleland där jag skulle möta upp Robert så visade det sig att han inte skulle sluta än på drygt en timma..jag passade då på att göra förlängning av mina naglar igen.. det är ett gift..men jag gillar det!
Efter naglarna så blev det lite shopping med sonen och vi mötte sedan upp Lars & Lovisa..fixade lite ärenden, plockade sedan upp Matilda som också hade slutat tidigare.
Åkte hem och trött som jag var så somnade jag på soffan i drygt en timma..underbart!
Då.. kläckte vi idén om att åka till Ullared..vi har ju inte så gott om tid from nästa vecka..och de har ju öppet till 20.oo.
Så.. vi åkte allihop och anlände i Ullared strax efter 18.00. Barnen shoppade loss ganska friskt så nu är garderoberna hyfsat fyllda inför sommaren!!!
Jag hittade lite smått & gott och är nöjd med det jag köpte.
Vi var hemma runt 21.30..plockade upp och *poff* så var klockan 22.30 och det var dags att lägga sig.. tog kanske 15 minuter så sussade iallafall jag.
Det var familjen Jarback-Gustavssons tisdag =)
I dag är det onsdag och jag ska packa mer lådor samt rensa lite i Lovisas urvuxna kläder.
Jag hoppas att Ni får en bra onsdag och att Ni är rädda om Er.
Kram