12 maj 2009

Längtan...


Detta längtar jag efter.. strand, värme och ett dopp i det blå.
Bilden är tagen i Danmark för några år sedan..de har så underbara långa sandstränder.

I dag lyser solen från en klarblå himmel..men det är kallt i luften.
Jag sorterar, packar och inser att mitt "pysselrum" kommer bli fullt med lådor..hihi.
I "pysselrummet" kommer alla lådor att hamna som innehåller prydnadssaker, detaljerna som gör vårt hem så att säga =)
Jaja.. jag tänker som så att om lådorna hamnar där så kan jag sakta smyga fram sakerna när vi fått in möblerna..smart eller hur ?

Jag har funderat på detta med lampor i våra fönster..jag har en gammal omgjord fotogenlampa som jag ärvt efter min mormor..men kupan gick sönder för ett tag sedan..så JAG måste komma ihåg att köpa en ny..den lampan kommer passa såå bra i vårt tv-rum nämligen.
I våra övriga fönster kommer det att vara smideslampor med vita skärmar eller vita trälampor med svarta skärmar.

En annan sak som ploppat upp i huvudet på mig nu när jag går här och grejar är att det nog skulle vara fint med en fondvägg i Lovisas rum.. rummet ska gå i vitt & turkost.
Det finns massor av häftiga tapeter på nätet =)

Tänk vad mycket som snurrar i knoppen just nu..hihi.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe innan det kallnar och sedan ska jag nog gå ut en stund.. behöver rensa i jordgubbslandet så att nya ägaren får gubbar och inte ogräs till midsommar.

Ha en underbar dag alla och var rädda om Er.
Kram