6 maj 2009

Regn & tankar!

Det regnar..ett välbehövligt regn faller ner från skyn.
Det doftar så gott ute och man riktigt ser hur all växtlighet suger åt sig av dropparna..Underbart!
Själv sitter jag inne i soffan med en mugg kaffe och surfar runt i cybervärlden, Flipp kissade fort i morses..haha. Han tycker verkligen inte om när det regnar..fort..fort sedan in igen.
Lovisa är hemma från skolan, hon har ont i halsen, snuvig och hostade ganska rejält i går kväll..får se om vi har motat Olle i grind så hon blir fortare frisk.
Matilda mår inte heller riktigt bra men hade inget val utan var tvungen att gå till skolan..de missar så otroligt mycket om de är hemma en dag när de har praktiskt arbete.
Min allergi är sådär, jag kliar nästan sönder ögonen..trots att jag tagit Tavegyl..måste erkänna att Kestine funkar bättre men det har jag ju tyvärr inga hemma just nu.
Nu på morgonen var jag tvungen att smörja mig under ögonen med Helosan...då den är det enda jag har hemma som skyddar den uttorkade huden ganska bra.
Tänk.. om 25 dagar flyttar vi till Slottet.. tänk vad tiden går fort.
Ja just det.. i natt sov jag nästan 8 timmar UTAN Imovane..JIPPI!!! Vore så skönt om min sömn kunde vara lite mer normal utan sömntablett.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe, kolla på nyhetsmorgon och sedan får vi se vad dagen bär i sitt sköte.
Ha en underbar dag alla och var rädda om Er.
Kram