26 maj 2009

Regn, väntan och planering!

Snart.. ringer killen från verkstaden om att bilen är klar för att hämtas.. sedan ska den hem och fräschas till lite för att i morgon köras till gummiverkstaden och få nya däck =) efter det så ska den hem igen och en ny lampa ska monteras...på torsdag morgon klockan 08.40 så måste alla tummar hållas för att den går igenom besiktningen.
Väntan.. ja den gäller både bilen, flytt och lite annat smått & gott.
Planering.. ja almanackan är fullspäckad i nästan två veckor.. det är Viasat som ska komma och installera parabol mm till fyra olika rum.. Telefon som ska flyttas, Lovisa ska ha utvecklingssamtal och ett tandläkarbesök, skrivning av hus och samboavtal fram till vi är äkta makar..Studentplanering och allt vad det innebär.. samt tjejernas avslutningar.. osv.. osv.
TUR ATT VI HAR SEMESTER!!!!
I dag har jag packat ner torrvaror, kryddor och burkar som jag förvarar pasta mm i.. jisses.. vilken plats det tar.
Jag har tre filtar kvar att tvätta också samt klädseln till den vita fåtöljen. sedan är alla gardiner, mattor, filtar mm tvättat och fräscht till vi packar upp det i "slottet".
I morgon kväll ska jag ut med jobbet.. vi ska tacka av vår underbar chef Berit som går i pension den 1/6.
Men först så ska jag som sagt sitta här på nålar för att vänta på samtalet från verkstaden..han jobbar över för att jag ska få hämtat min bil i dag.
Hoppas Ni alla får en bra fortsättning på tisdagen och.. Var rädda om Er.
Kram