5 december 2008

Fredag.....



Såååå mysigt man kan ligga i värmen från kaminen..i hoprullad.

Det är fredag och en dryg vecka kvar tills vi åker till värmen..min kropp behöver verkligen värme ljust nu..jag är stel och har ont i höften..men..men.

Ute flyger det runt lite snö..som om väderguden inte riktigt kan bestämma sig. Det snöar ibland och regnar lite ibland.

Inne är det varmt & skönt..mysigt med både elden som sprakar i kaminen och alla värmeljus som ger ifrån sig ett varmt sken. Jag är inne på min tredje mugg kaffe och har kört en maskin tvätt..det luktar sköljmedel i hela huset..jag torkar tvätten i storarummet, framför kaminen.

I dag ska jag städa lite..laga köttgryta och försöka få färdigt sonens om möblering..i kväll vankas lite gott att äta & dricka hos Lars.

Matilda ska på videokväll och Robert ska ha hit sin kompis Tommy..de ska nog häcka framför datorerna..haha.. ovanligt.

Det börjar verkligen bli dags att samla ihop alla kläder som ska packas..jag jobbar ju tre nätter innan vi åker på lördag morgon så..genomgång av fyra personers packning väntar också i helgen.

Ska försöka få undan allt från min entré också..just nu ser det ut som sju svåra år där..med möbler, pappersinsamling och allt annat som alla lyckats lämpa av utanför dörren.

På söndag är det andra advent och jag funderar på om vi ska bjuda hit Matildas farmor & farbror på lite kaffe..de vill träffa Matilda innan vi reser.

Nåväl.. nu är det dags att göra lite nytta i några timmar.

Ha en underbar fredag och var rädda om Er därute.

Jeanette