4 december 2008

Tankar en torsdag...

Ibland så händer saker i livet som får en att stanna till & tänka efter en extra gång.. kanske tom ta ett steg tillbaka.

I dag är en sådan dag.. livet rullar på i 200 km/h och så plötsligt kan man inte annat än att bromsa in..
En vän förlorade sitt ena shettisföl i dag :( Raketen..ett litet busfrö vandrar nu på de grönaste av ängar.
Tänker på dig Heidi.

En människa i min närvaro mår fruktansvärt dåligt..och det tar på krafterna att "se på"..att inte kunna göra något.
Påminnelser om att livet är skört..att vi ska vara rädda om det vi har.


Just i skrivande stund så är jag iallafall stentrött..skulle nog kunna lägga mig..men då är risken väldigt stor att jag vaknar klockan 3 i natt och DET vill jag inte.
Lovisa mår i skrivande stund ganska ok.. hon har tagit sig en varm & go dusch.
Robert häckar ute hos sig.. han är ju ledig på fredagar så..det blir nog antagligen en sen spelkväll i boa...haha.
Matilda pluggar febrilt..hon skriver på något om ett hantverkaryrke.. krukmakare.
Katter ligger utspridda i huset..och hunden har svimmat under mina ben.

Nu ska jag iallafall lägga mig på soffan en stund och titta på en såpa.. Beverly Hills..den nya serien..minns när man följde orginalserien för tusen år sedan :)

Tjingeling o natti på Er därute.
Jeanette