3 december 2008

Grått, vått, vitt...

Vädergudarna måste bråka väldigt mycket..en minuten så snöar det..i nästa så regnar det..ena minuten blir det vitt och i nästa så är gräsmattan grön igen.

Jag vill iofs inte ha snö än..den kan komma några dagar innan julafton och ligga kvar till barnens jullov är slut.
Det som är tråkigt är ju att man knappt vet vad man ska ta på sig på fötterna..ska man släpa med sig paraply eller ska man ta den tjocka jackan som skyddar mot snön.

Snacka om att det snurrar i huvudet..haha....

I vilket fall som helst så har ytterligare en dag förflutit..Matilda & Sofia fick biljetter till Håkan Hellström..han ska uppträda på Åhaga i mars.
Jag har varit på utvecklande samtal med Lovisas lärare.
Lovisa är sjuk..eller något liknande. Jag kan inte riktigt säga vad det är men hon mår inte hundra bra..mellan varven så verkar hon ha feber..lite ont i huvudet.. trött..ont i kroppen osv.
Vi får väl se vad det blir av det.

Jag har iallafall bakat en Silviakaka i dag..men den är nästan slut så klart, med tre barn så :)
Jag skrattade nyss när jag var ute med Flipp i mörkret..han fick syn på Lovisas snögubbe som hon gjorde i går.. han morrade och småskällde på det hemska vita monstret som står på vår gräsmatta..stackarn.

Nu ska vi strax sova.

Kram till Er därute

Jeanette