27 december 2008

Grattis min älskade dotter.



Om drygt en timma är det din dag... 28/12 1992 föddes en lintott.

Till min älskade dotter Matilda vill jag säga.. GRATTIS PÅ DIN 16-ÅRS DAG.

En dikt jag funnit som säger allt..vill jag dig ge & tala om att jag älskar dig.
Plötsligt fick jag ett svar på vart jag fann dikten...http://tonarsmorsans.blogg.se/ Tack för din kommentar så att jag hittade tillbaka till din blogg =)



Ingen handbok om livet jag har att skänka där det enkelt föreskrivet står.
Hur du bör handla och tänka men en mammas tankar och råd du får.


Det står i stjärnorna skrivet ett öde speciellt tillägnat dig.
Det kommer olika vägval i livet vad som väntar det vet du ej.


Tänk efter på det du säger och gör vilka konsekvenser ditt handlande får.
Du alltid ett steg framåt blicka bör så ingenting oklart för dig står.


Vara bara dig själv och inta ej en roll, du har styrkan att din egen väg vandra.
Man kan inte alltid över livet ha kontroll, att fela är mänskligt älskade Matilda.

Ibland är livet som en ljuvlig dans och fru fortuna mot dig ler.
Du binder av lycka och kärlek en vacker krans, med tindrande ögon du på mig ser.


En mammas kärlek består av det starkaste band även när du med hårda ord mig beskjuter.
Jag sträcker då hjälpande ut en hand och dig med min kärlek omsluter.


Även en mamma har dagar så trista och grå förlåt om jag ej lyssnade på vad du sa.
Mitt vackra och kloka barn jag älskar dig så, vara vänner och inte bråka är ju att föredra.


Ibland vill du vara stor så stor och själv möta vuxenvärlden.
Nästa dag en liten flicka inom dig bor som önskar sin mamma med på färden.


När allting känns hopplöst och svårt låt mig få ledsaga dig på rätt spår.
När livet ter sig orättvist och hårt, låt mig få smeka bort din tår.


Du är den dyrbaraste skatt jag har och släpper försiktigt om dig taget.
På egna vingar iväg du far.



Vad som än händer finns jag alltid här, aldrig jag dig någonsin sviker.
Varthän livet iväg med dig bär, aldrig jag från din sida viker.
...................................................................................................
Massor av kramar från mig till dig på din dag.