27 december 2008

Lördag..rått & kyligt.

Nu har julen passerat och jag vill börja med att tacka Evelina, Daniel & Wilda för att vi fick komma till dem på julafton, stort tack till alla som fixat mat.

Här råder annars lugn o ro, jag installerar min dator som jag hämtade dagen innan julafton. Den hade åter varit inne på service..denna gången bytte de moderkort och hårddisk *suck* det är fjärde moderkortet på två år.
Jaja.. nu får vi hoppas att den kommer fungera ett bra tag så jag slipper installera om allting igen.

I går var jag iallafall med Matilda på rean, hon hittade lite smått & gott på Gina Tricot :)
Vi har även kört en avlusning på oss allihopa då det visade sig att Lovisa hade fått löss och så snällt delat med sig av dessa till oss andra *bläääää* Det är första gången i hela mitt & barnens liv som vi fått dessa små otrevliga kryp... jag hoppas innerligt att det är sista gången också.

Annars rullar dagarna på, jag har jobbat ganska mycket sedan vi kom hem men är nu ledig fram till onsdag..nyårsafton..då jag ska jobba igen.
Barnen njuter av att de har jullov, synd bara att det inte är någon snö ute.
Djuren slappar och verkar mest njuta av att vi är hemma igen..hihi.. för de är väldigt gosiga och vill gärna vara oss så nära de kan.
I morgon fyller Matilda 16 år... kan man tänka. Alla barnen börjar bli stora..undra om det är ett måste att känna sig äldre bara för det ;-)

Jag funderar på att ta ett storröj här, plocka bort det röda och ta fram det vita istället... haha.. jag hatar ju att börja ett nytt år med jul i huset.. nej.. tulpaner på bordet ska det vara och det enda som kan få finnas kvar är adventsstjärnorna i fönstren..enbart för att de lyser så hemtrevligt.

Tjingeling på er så länge och god fortsättning.
Kram