27 april 2009

Reflektioner...

Matildas rum i vårt hus som nu är till salu

Det finns ett forum där jag hänger och mellan varven så kommer det upp diskussioner om otrohet bla.

Många människor skriver oerhört bra inlägg och peppar den drabbade men..sedan finns de de personer som skriver så man får lust att ge dem en rak höger.

Ja..jag blir/är irriterad för det är förbannat svårt att begripa hur människor handlar i sådana situationer som otrohet men ändå så ska det svaras med de mest idiotiska svar som finns.

När svaren dessutom kommer från personer som man vet inte har en jävla susning om vad de pratar om..DET gör mig om möjligt ännu mer förbannad.


Det är så lät att vara moraltant och säga vad man aldrig skulle göra eller acceptera men om man aldrig varit där så är det omöjligt att veta hur man reagerar i just den situationen..dessutom så är de flesta människor olika i sitt handlande..det är bara grunden som är lika...vi är människor med olika känslor när vi utsätts för påfrestningar i livet.


Det är en annans sak dessutom att skriva att jag tror att jag aldrig skulle..istället för att säga att jag aldrig skulle...


För att förstå hur en människa reagerar vid bla otrohet och barn inblandat kräver att man varit där..iallafall för att förstå.



Så.. nu har jag fått ur mig det som retade upp mig..haha.


Jag har sovit gott mellan 23.00 - 04.30..sedan har jag vaknat, somnat, vaknat, somnat om vart annat..*suck*

Jaja.. det är bara att gilla läget och inse att sömnen iallafall är bättre nu än för några veckor sedan.

I går körde vi två släp med grejjer till nya slottet, Lars grävde dessutom upp min stora trollhassel... så nu är den planterad vid "slottet"..bara att hoppas att den tar sig där också.

Vi träffade ju han som sålt slottet till oss och fick lite mer info om vad som finns där..bla finns det ett fäste till en flaggstång..gömd under några stenar *jippi* jag som alltid har velat ha en riktig flaggstång.

Nu ska den på plats..jag har önskat mig den i julklapp..vill INTE ha något annat. =)

Tack alla underbara familjemedlemmar för allt jobb i går med packande, flyttande och fixande..

I dag ska jag bara pula lite här & lite där, ringa några samtal..vila middag om det behövs och njuta av livet.


Jag önskar Alla en underbar dag och var rädda om Er

Kram