7 april 2009

Tankar som yr runt i knoppen...inredning

Jag kan inte låta bli =)

I mitt huvud som för tillfället går på högvarv så möbleras det i nya huset, tänkte dela med mig lite av allt som upptar mina hjärnceller för tillfället.

Hela huset ska så småningom vara helt vitt på väggar, panelskivor kommer att sättas upp efter hand och en del golv kommer att bytas ut.

Trappan i huset ska målas vit och på väggen i trappen ska min gamla amerikaklocka få hänga, den är ett arvegods från min mormor och jag älskar den så mycket.



Tv-rummet kommer gå i vitt, grått och svart.
En divan soffa i mörk grått, två vita Tullsta fotöljer, soffbord Liatorp, vit ryamatta med grå botten och en vit tv-bänk Liatorp...ev kommer det att bli en skänk Liatorp också då vi har en smutt på en sidan som måste fyllas med något..hihi.








Köket kommer att gå i trä, vitt, svart.


Mitt älskade slagbord som finns att se under "Bordet till köket", en soffa som jag hittat på Blocket.. den ska kläs om så klart, lite olika stolar i svart & vitt och min underbara lampa.
På väggarna ska det vara hyllor som kan fyllas med allt mellan himmel & jord =)





Vårt sovrum ska gå i vitt och natur.

Säng har vi ingen än men den ska vara maffig, vit och ståndsmäktig =)

En garderob i äldre stil, skänk för underkläder mm.

Troligtvis så kommer det även in en skön fotölj med fotpall.


Lovisas rum ska gå i vitt och turkos.


En säng som är byggd på köksskåp Länk, en vit bokhylla, vitt skrivbord, någon skänk eller liknande för leksaker och troligen en vit fotölj eller en mindre soffa.


Matildas rum ska gå i vit, grått och svart.


Skrivbord, byrå och säng i svart & vitt, en fondvägg från rusta som ser ut så här:





Roberts rum kommer att gå i ek, svart och vitt.

En svart skinnsoffa, Ikeas Malm ekbyrå *2 och ett eksoffbord, säng och så klart ett litet databord.





Den lilla hallen


på övervåningen kommer att inredas med mitt runda bord och gungstolen.






Hallen på första våning
kommer inredas med en sittbänk i vitt, vit hängare från Indiska.


Så.. nu var det nog klart för stunden.. ;-)

Kram så länge