4 april 2009

Sortera, slänga och lite ångest...

Först vill jag Tacka min underbara barn Robert & Matilda
som i går hjälpte till med att ta ner staketet,
såga det i delar och forsla till sopstationen...sedan så tömdes vinden som var full med saker.

Vi hade halva gräsmattan full med kartonger, säckar och saker...nu är det sorterat, ompackat och i ordning.
Det fanns lådor som legat där sedan vi flyttade hit 1996...det är med lite ångest jag slänger en del..men man kan inte spara på allt..eller????
I dag ska vi fortsätta röja..men framför allt ska vi köra i skytteltrafik till sopet.

Lars ska dessutom ha hjälp att köpa brädor till sin altan som han måste färdigställa innan försäljning.
Lars förbredde inkopplingen i går av luftvärmepumpen också.. resten av eljobbet ska en riktig elektriker göra i morgon =) så då är den helt färdig.
I morgon ska vi dessutom ner till nya huset..mäta och kolla igenom lite mer noggrant så att vi vet vilka möbler som ska sparas eller inte.

I dag ska vi faktiskt gå på premiärmatchen också...*jippi* mellan Elfsborg och Hammarby.
Hejja!!!!

Klockan 16.00 startar Allsvenskan!!!!

Nu ska jag njuta av en mugg kaffe, surfa runt lite i cybervärlden och sedan blir det att ta på arbetskläderna några timmar.

Jag önskar alla en underbar lördag och..var rädda om Er.

Kram