16 januari 2009

Burr..-10 och fredag.

Förvisso en underbar morgon med vackra färger..men usch vad kallt det är att gå ut med morgonkissig hund..-10 visar termometern på.

I sådana lägen är det skönt att efteråt komma in till kaminens varma sprakande, en mugg hett kaffe och en gosig pläd.

Förkylningen börjar släppa taget om mig även om näsan fortfarande bråkar lite och att jag har ont i halsen.. inte så mycket men tillräckligt för att det ska vara jobbigt att svälja.
Det värsta är att jag blir helt färdig av minsta lilla, hoppas innerligt att vi inte åker på mer förkylningar & skit här på ett bra tag.

Alla barnen är drabbade också..i varierade grader men de mår sådär hela bunten.. hihi.. bunt.. det låter som en bunt blommor ungefär. Fast.. de är ju mina blommor.. de lyser upp varje dag för mig och de är otroligt vackra att titta på.
Puss på Er!!!!

I dag är det fredag =) och jag borde ta tag i lite städning, det har inte hänt så mycket här den senaste veckan..hm..får se vad jag orkar.
I går missade jag att det var tulpanens dag =( jag som älskar tulpaner.....
de är de vackraste blommor jag vet.
Från det att julen åker ut.. tills sommarblommorna gör sin entré så har jag tulpaner här hemma.
Lånad bild från nätet
De är sååå vackra för det finns i världens alla färger, har en kraftig stjälk och ett fåtal men ljuvligt formade blomblad.
Ja..jag är kär i tulpaner..hihi.
Nu ska jag iallafall surfa runt lite på nätet, läsa vad om hänt i vår värld och dricka lite kaffe..sedan får vi se vad jag orkar fixa med här hemma.

Jag önskar alla en underbar fredag
&
Var rädda om Er därute

Kram