27 januari 2009

Tisdagsfunderingar...

Jisses.. sitter och kollar på morgonprogrammet på 4:an..våra låg energilampor är INTE bra om de går sönder..de ska märkas med miljöfarligt avfall i en burk med lock. Vädra, stäng dörren till rummet där du har den trasiga lampan i minst 15 minuter....
Hur många vet det????
Jaja.. från farligt till lugnt =) Här råder lugn & ro...så skönt att vara ledig efter en lång arbetshelg.
I dag ska jag tvätta lite, handla och köra en sväng med dammsugaren..jag borde elda lite också..får väl se hur långt jag kommer.
Ska köpa färg också.. svart och mer vitt.
Matilda ska måla om sitt blåa skrivbord..vitt nertill och svart skiva..sedan var det någon byrå som skulle få lite färgbyte också.
Just nu sitter jag iallafall framför kaminen, dricker kaffe och njuter av livet.
Det ligger djur utspridda lite här & där..sötnötter.
Matilda är hemma från sin praktik i dag..hon har jätteont i halsen och har tydligen knappt sovit i natt..lilla gumman.
Dessa förkylningstider..usch och bläää.
Nu ska jag njuta lite till....
Ha en underbar dag alla och..
Var rädda om Er.
Kram