5 januari 2009

Vattenlös, snorkallt och bastu.

Hm.. inget vatten ur kranarna..attans också..morgonkaffet i farozonen och det innebär en mycket grinig Jeanette.
Alltså så här är det.. jag kommer hem efter mitt trenätters pass, termometern visar på drygt -16 grader och jag har INGET VATTEN!!!!!
Normalt så händer det att kranen i handfatet inte släpper ifrån sig något vatten när det är snorkallt....men det har aldrig hänt att vi inte har vatten i köket eller i duschen.
Som tur är kommer jag på att jag fyllde på min vattenflaska i går kväll innan jag åkte till jobbet... Jippi!!! Mitt morgonkaffe är räddat iallafall =) Vilken tur för min omgivning..haha.
Jag har iallafall tänt i kaminen så det kommer att bli bastu inne = vi slipper både vara utan vatten och frysa ihjäl..hihi.
Vattenfrågan får jag ta itu med när jag sovit lite och det är inget som oroar mig speciellt mycket heller för den delen.. jag och vatten är nämligen världens bästa kompisar.. NOT!!!!
Eftersom vi är sååå bra kompisar så har jag lärt mig att det inte är någon idé att jaga upp sig när det gäller vatten.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe, sova lite och sedan får vi se vad som händer.. jag återkommer, det lovar jag.
Tjingeling på Er därute och var rädda om er i kylan.
Kram