17 januari 2009

Vit spets, vita tulpaner...

Godmorgon =)
-4.7 visar termometern och jag sitter med en mugg kaffe framför kaminen.
Det är knäpptyst i huset..sånär som på sprakandet från elden...mysigt.
I går fick jag ju ett litet tokryck och hängde upp mina spetsgardiner...de har inte suttit uppe sedan i mitten på 90-talet...hihi. Måste säga att jag är jättenöjd faktiskt..blev sååå mysigt i köket.


När jag och tjejerna sedan släpade oss in till stan för att handla så blev det några vita tulpaner också...de hamnade på köksbordet i min vackra tulpanvas.

Tänk.. min kökslampa fick jag för över 20 år sedan av mina föräldrar..den har följt med mig i alla år alltid hängandes över köksbord..jag älskar den verkligen.

Det är en kopia av en orginallampa från urminnens tider någon gång..hihi.

El, ljus eller fotogen går att använd i den..och gissa om det har varit användbart de gånger vi varit utan ström =)


Från lampor & gardiner till hosta, snuva och harkel.. ja..jag är bättre men inte bra =( ont när jag sväljer.. inte jätteont men det känns..snuvan börjar mer o mer ge med sig och hostan finns där.

Usch.. för vinterförkylningar säger jag..de är envisa.


Nu går vi vidare... hihi.


I dag ska jag vika tvätt, sortera och försöka fortsätta städa lite här hemma.. det blir inte mycket gjort varje dag när orken tryter. Tvätten som fanns kvar sedan hemkomsten från GC är iallafall tvättad nu.. inte bra att jobba mycket efter hemkomst..haha.fast å andra sidan så beror förseningen av tvättandet även på att vi faktiskt inte hade vatten under några av mina lediga dagar..nu kan det inte frysa i vattenledningarna iallafall för det sitt en frostvakt placerad precis där alla rör delar sig.


Djuren i huset ligger utspridda lite överallt.. i soffor och på torkställningar..haha..begriper inte varför man ska balansera på de smala strecken för att kunna sova där.


Sötnötter är de mina busdjur...måste visa den svartvita högen som låg på soffan i går kväll.


De trampar runt, flyttar kuddar och sedan så bara pang..ligger de ihoprullade.

Hej..hopp.. nu ska jag göra som jag alltid gör..njuta av kaffet, läsa nyheter på nätet och bara njuta av friden innan alla vaknar.

Ha nu en riktigt underbar lördag och var rädda om Er.

Kram