11 januari 2009

Förkyld eller magsjuka...

Förkylningen har slagit sina klor om mig =(
Jag har feber, nyser, hostar och näsan spökar så mycket som den bara kan.
Faktum är att jag varje gång jag blir förkyld så säger jag samma sak... jag har hellre magsjuka än förkylning. En magsjuka rensar ur kroppen och den går över på något/några dygn..förkylningar brukar ha en förmåga att sitta som en envis klisterlapp lång tid framöver.
Jaja.. nog om detta nu.
Jag hittade serien Army Wifes på nätet så i natt när jag bara snörvlade och hade mig så tittade jag nästan färdigt på hela första säsongen..hihi.
Den är bra.. typiskt amerikansk..men det är väl kanske inte så konstigt med tanke på handlingen i den.
Nu sitter jag uppbäddad i soffan med en mugg kaffe..har nog satt i mig minst 10 muggar te sedan i går kväll..var tvungen att ta något annat så då fick det bli kaffe & mjölk.
Har tänt i kaminen också.. det var lite väl kallt inne..även om jag nu när jag är förkyld gärna vill ha kallt.. man andas bättre då.
Hm.. mat ska man ha också.. ja.. som tur är så har Lars erbjudit sig att åka och handla..det blir nog pizza till middag för jag orkar inte stå vid spisen i dag.
Jag hoppas att Ni där ute har antingen tillfrisknat eller slipper i från förkylningen.
Ha det underbart och var rädda om Er.
Kram