3 januari 2009

Kan inte släppa diamanterna...

Under den dryga sex kilometer långa vägen hem..i skogskanten, vid vägrenen så lyser de..gnistrande så otroligt vackert i vintermörkret..bilens lampor låter naturens egna diamanter lysa upp min hemfärd.

Vi har ju som sagt ingen snö..men frosten som har byggts upp sedan kylan kom ger en lite smått förtrollande natur..en levande tavla som jag får rysningar av..önskar så att det gick att spara och lägga den i en låda..som man kunde öppna locket på när man kände för det.

Hm..ja..ja.. nu så har jag iallafall avverkat en av tre nätter och det har varit en ganska bra natt.. trots att jag faktiskt körde en arbetskamrat till AVC..hon hade haft dragkamp med sin make..hihi.. eller man kanske borde uttrycka det med =( för det visade sig att hon bröt sin handled vid denna aktivitet. Så.. Harriet.. krya på dig och var nu rädd om gipset ;-)
För övrigt så var det kanon att ha Björn vid min sida under nattens arbete.. skönt att han mår så bra som han gör efter sin hjärtoperation.

Jag ska strax krypa ner under täcket..sova några timmar, något jag känner att jag verkligen behöver. Alla djuren är utfodrade och Flipp har fått uträtta sina behov.. han ligger förresten på golvet nedanför mig.. utslagen.
Katterna motionerar som två vildar men de kommer nog snart att lägga sig och mysa framför kaminens varma sken.

Godnatt säger jag och Godmorgon till Er som vaknar upp till en ny dag.

Kram